معرفی کتاب- رمان فانتزی و مهیج آخرین امپراطوری

معرفی کتاب- رمان فانتزی و مهیج آخرین امپراطوری

دنیایی را تصور کنید که از آسمان خاکستریش، به صورت مدام ذرات خاکستر می بارد! روزها خورشید سرخ رنگ بر فراز آن می درخشد و شب ها مهی غلیظ و وهم آور سراسر امپراطوری را فرا میگرد، اشباح جسد خوار بیرون می آیند و مه زادها شهر را در اختیار می گیرند. دیوارها، کف خیابان، سر و صورت و لباس های کهنه مردم، همیشه از دوده خاکستر سیاه است. اسکاها تصوری از زیبایی های گذشته ندارند و به درختان سبز و آسمان آبی به چشم افسانه و آرزو های مردمان گذشته می نگرند! فضای داستان به شکل جذابی دارک است.

مردم به طور کلی چند گروهند: اسکاها (مردم) که مالک هیچی نیستند و نجیب زادگان که اسکاها را مثل برده از لرد فرمانروا، خدا و پادشاه آخرین امپراطوری اجاره می کنند و از آنها در مزاریع و تجارتهایشان سوء استفاده می کنند.  گروهی از شورشیان که قرن هاست به خاطر دلمردگی و ترس عمیق حاکم بر اسکاها و قدرت روز افزون لرد فرمانروا، هرگز نتوانسته اند کاری از پش ببرند و مردم  را با خود همراه کنند و البته دزدان.

در چنین فضایی گروهی از دزدان با تخصص های مختلف دور هم جمع شده و تشکلی زیرزمینی را تشکیل می دهند تا با کمک شورشی ها، این آرزوی محال، یعنی پایین کشیدن خدای ترسناک، جادوگر و قدرتمند امپراطوری، لرد فرمانروا را برآورده کنند.

فاصله طبقاتی و ترس به همراه فضائی اعتقادی حاکم بر امپراطوری شما را تشویق می کند تا با وین، دزد جوان و کلسیر، مه زاد رابین هود موآب داستان و گروهش در مسیری پر هیجان همگام شوید و در کنارش زیرکی های خشونت آمیز نیروهای تفتیش امپراطوری هیجان شما را آتش می زند. 

سیستم جادوی داستان نوآورانه و جذاب است و داستان منسجم، شخصیت های جذاب و صحنه های مهیج و پر کشش آن خواننده را تا پایان ماجرا رها نمی کند.

در این داستان، دیالوگ ها و جملات قصار تاثیر گذار شخصیت ها فراوان است.

رمان  آخرین امپراطوری داستانی مهیج درباره امید و انقلاب است که چاشنی تخیل و فانتزی بسیار بجا و شیرینی روی آن نشسته است. از آن داستان هائی که غرق در دنیایش می شوی و گذر زمان از یادت می رود و لحظه به لحظه با شخصیت های داستان پیش می روی تا انتهای داستان را ببینی.

این کتاب جلد اول از سه گانه مه زاد نوشته برندون سندرسون و ترجمه خوب و روان سمانه امین پور که توسط انتشارات آذرباد در دو کتاب منتشر شده، یکی از معروفترین آثار فانتزیست که در سال 2006 منتشر و استقبال زیادی از آن درجهان شده است. 

تصویر کتاب

در ادامه گفتگوئی بین دو تن از شخصیت های داستان را می خوانیم:

سیزد گفت: "بله. یه چیزی رو به من بگید بانو. شما به چی اعتقاد دارین؟" وین اخم کنان گفت:"این دیگه چه سوالیه؟"

- به نظرم مهمترین سئواله.

(...)

... شما به آخرین امپراطوری اعتقاد دارین؟

وین گفت:" من معتقدم که امپراطوری قدرتمنده."

- جاودانیه؟

وین شانه ای بالا انداخت و گفت: "تا حالا که اینجوری بوده."

- لرد فرمانروا چی؟ آیا اون تجسم مادی خداست؟ (...) 

- من... تا به حال به این چیزا فکر نکردم.

سیزد گفت: " شاید بهتر باشه فکر کنین. اگه به مجرد بررسی متوجه شدین که تعلیمات وزارت به دردتون نمی خوره. اون وقت خوشحال میشم گزینه دیگه ای بهتون پیشنهاد بدم." 

- چه گزینه ای؟

سیزد لبخند زد و گفت: " بستگی داره. به نظرم عقیده صحیح مثل یه ردای خوب می مونه. اگه کاملا اندازت باشه، تو رو امن و گرم نگه می داره. ولی ا گه اندازه ات نباشه، می تونه خفت کنه."

امیدوارم لذت ببرید.

عشق الهی جاری باشد.

اگه خوشت اومد برای دوستات بفرست. این لینک هم یک کتاب دیگه در همین سبکه:

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ایرانشهر

به نام او
...که تخم سخن را پراگنده‌ایم.
در این وبلاگ در باب تحلیل بعضی مسائل خاص D: صحبت میشه و سعی هم می کنیم متعصب نباشیم. تازه کتابم معرفی می کنیم.
لطفا روی تیتر هر مطلب بزن تا کامل باز بشه.
عشق الهی جاریست.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
بایگانی