معرفی کتاب- کتابخانه نیمه شب

معرفی کتاب- کتابخانه نیمه شب

تنها راه یادگرفتن، زندگی کردن است.

بگذارید همین اول یک نکته رو بگم، کتابخانه نیمه شب یک کتاب فوق العادست.

حسرت هائی که در زندگی همه ما در نقاط تاریک و کم رفت و آمد کتابخانه ذهنمان میان کتاب های کهنه تلنبار شده، قایم شده اند و هرزگاهی راهشان را به تالار اصلی ذهنمان باز میکنند. انتخاب هایی که ذر زندگی می کنیم و تاثیراتی که بر مسیر زندگی خودمان و دیگران می گذاریم.

کتابخانه نیمه شب از آن داستانی هائی نیست که یکبار به سرعت بخوانی تا ببینی آخرش چه میشود. البته میشود اینطوری هم کتاب را خواند اما در میانه راه متوجه میشوی که کتاب احتیاج به تعمق بیشتری دارد. شاید حتی برگردی و بعضی صفحات رو دوباره یا چندباره مرور کنی. جملات زیبا و تاثیرگذار در این داستان فراوان است. این دغدغه که اگر در زندگی تان انتخاب دیگری انجام می دادین چه تغییری در مسیر زندگی تان بوجود می آمد و درس های ثابتی که در هر زندگی و تحت هر شرایطی باید آنها را می آموختید به خوبی و با خط سیری آرام و ساده روایت می شود.

این کتاب پر از مفاهیم زیبا و آموزنده زندگی در قالبی داستانی زیباست.

 کتابخانه نیمه شب از آن داستان های خوب است. داستان هائی که همه می تواندد بخوانند و لذت ببرند.

عشق الهی جاریست.

برشی از داستان :

"هر زندگی میلیون ها تصمیم رو شامل میشه. بعضی از این تصمیم ها بزرگ هستن و بعضی کوچک. اما هر بار که تصمیم گرفته میشه، نتیجه تغییر می کنه. تغییری جبران ناپذیر که به نوبه خودش موجب تغییرات دیگه ای میشه. این کتاب ها دریچه ای هستن به تمام زندگی هائی که می تونستی تجربه کنی"

(...)

دوگانگی وجودی آتشفشان در این است که هم نماد نابودی و هم نماد زندگی اند. وقتی مواد مذابشان آرام بگیرد و سرد شود به شکل سنگ در می آید و در گذر زمان خرد و به خاکی غنی و حاصل خیز تبدیل می شود.

(...)

خانم الم گفت: " اگه می خوای بالاخره زمانی تو شطرنج موفق بشی، باید یه چیزی رو درک کنی." انگار نورا هیچ کار مهمتری نداشت."چیزی که باید درکش کنی اینه: بازی ادامه داره تا وقتی که واقعا تموم بشه. حتی اگه یه مهره سرباز روی صحنه باشه، هنوز بازی تموم نشده. اگه یکی از بازیکن ها فقط یه سرباز و شاه داشته باشه و بازیکن دوم تمام مهره اش رو داشته باشه، باز هم بازی ادامه داره حتی اگه تو اون سرباز باشی- که هممون همینیم- باید این رئ به خاطر بسپری که مهره سرباز جادوئی ترین مهره شطرنجه. ممکنه کوچیک و معمولی به نظر برسه. اما اینطور نیست. چون یه سرباز هیچ وقت فقط یه سرباز نیست. مهره ایه که میتونه وزیر باشه. تنها کاری که باید بکنه اینه که به راهت ادامه بدی و بری جلو. خونه به خونه. وقتی هم به سمت دیگه برسی، هر قدرتی که بخوای به دست می آری."

(...)

درک اینکه جایگاهی که انسان برای رسیدن به آن تلاش زیادی کرده با جائی که یک عمر از آن فرار کرده یکی است، تاثیر زیادی رو آن می گذارد.

(...)

تصویر کتاب

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ایرانشهر

به نام او
...که تخم سخن را پراگنده‌ایم.
در این وبلاگ در باب تحلیل بعضی مسائل خاص D: صحبت میشه و سعی هم می کنیم متعصب نباشیم. تازه کتابم معرفی می کنیم.
لطفا روی تیتر هر مطلب بزن تا کامل باز بشه.
عشق الهی جاریست.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
بایگانی